Brev:
Flaskestrejke
4. marts 2008
Alder:
2 mdr.
Flaskestrejke
Kære Helen
Håber du kan hjælpe mig med et godt råd! Vores søn er 8 uger og vejer 5300 g (4235 g ved fødslen).
Jeg har siden fødslen ammet ham ca. hver anden time om dagen, og kun 2 gange i løbet af natten. De sidste par uger har jeg suppleret med 50 ml nutramigen ca. 3 gange dagligt for på den måde at forlænge tiden mellem hver amning - og fordi jeg ikke følte han blev ordentlig mæt - han virkede lidt urolig og sov kun ca. 20 minutter ad gangen i dagtimerne. Det hjalp at give ham MME, han blev mere rolig og sov også lidt længere tid ad gangen.
Nu er der imidlertid sket det, at han pludselig ikke længere vil tage flasken. Han skriger og bliver virkelig gal når jeg prøver at give ham den. Jeg har prøvet at skifte til Profylac, og det vil han heller ikke have. Jeg er derfor nu tilbage til amning hver anden time, og det er altså lidt hårdt. Har du et godt råd til hvordan jeg kan få ham til at tage lidt MME? Skal jeg blive ved med at prøve, eller skal jeg bare fortsat amme løs hver anden time?
Mange hilsner,
Rikke